بارها دانش آموزانی را دیده ایم که از لحاظ توانایی و استعداد یادگیری بسیار شبیه به هم هستند ، اما در پیشرفت تحصیلی تفاوتهای زیادی با یکدیگر دارند. این تفاوتها نه نتها در یادگیری درسهای آموزشگاهی بلکه در سایر فعالیتهای غیر تحصیلی نیز به چشم می خورد. این جنبه از رفتار آدمی به حوزه انگیزش مربوط می شود(سیف، 1387). مقاله حاضر ضمن تعریفی از انگیزش و انگیزه، اهمیت آن را بررسی کرده و انگیزش را در دو سطح عمومی و خصوصی بیان خواهد کرد. این مقاله به بررسی رویکردهای مختلف انگیزشی و ارتباط برخی از آنها ...