یکی از مهم ‏ترین گام‏ ها در هر برنامه تبلیغاتی، ارزیابی آثار تبلیغات است. اندازه‏ گیری آثار گوناگون تبلیغات اگرچه دشوار است اما نتایج آن برای برنامه ‏ریزی، اصلاح و تعدیل فعالیت‏ های تبلیغاتی سازمان‏ ها بسیار مفید خواهد بود. با ارزیابی اثر‏بخشی برنامه ‏های تبلیغاتی می ‏توان تغییراتی در بودجه تبلیغاتی، شکل و محتوای پیام‏ها و نوع رسانه‏ ها و کانال ‏های ارتباطی و حتی زمان و شرایط اجرای تبلیغ به ‏عمل آورد تا تبلیغات مفیدتر و مؤثرتر از گذشته صورت گیر ...