تحقیق مبانی و پیشینه ارزشیابی آموزش های بلند مدت کارکنان
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 53
حجم فایل: 170 کیلوبایت
قیمت: 25000 تومان
دانلود تحقیق با موضوع مبانی و پیشینه ارزشیابی آموزش های بلند مدت کارکنان،
در قالب word و در 53 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
مقدمه
تعاریف آموزش
تعاریف آموزش
آموزش و نقش آن در توسعه سازمانی
آموزش کارکنان
مدلها و فرآیندهای آموزش
مدلهای ساده و خطی
مدل T. D. L. B
مدل T. D. L. B
مدل پارکر
مدل مبتنی بر تحول پذیر بودن سازمان
مدل رویکرد سیستمی به آموزش
نیاز سنجی آموزشی
تعیین اهداف آموزشی
محتوای برنامه آموزش کارکنان
صول سازماندهی محتوای آموزشی
روش های آموزش کارکنان
اجرای برنامه های آموزش کارکنان
شرایط امکانات اجرایی دوره
مفهوم و تعریف ارزشیابی
اهمیت ارزشیابی
اهداف ارزشیابی
ارزشیابی آموزشی
نتایج برنامه ریزی آموزشی
شرایط مورد نیاز آموزش کارکنان
مراحل ارزشیابی
عناصر ارزشیابی
ویژگیهای ارزشیابی
الگوهای ارزشیابی
ارزیابی اثربخشی دورههای آموزشی
پیشینه تحقیق
نتیجه گیری
چار چوب نظری تحقیق
منابع
بخشی از متن تحقیق:
مقدمه :
آموزش و بهسازی منابع انسانی، نوعی سرمایه گذاری مفید و یک عامل کلیدی در توسعه محسوب میشود که اگر به درستی و شایستگی برنامه ریزی و اجرا شود، میتواند بازده اقتصادی قابل ملاحظه ای داشته باشد. نتایج پژوهشها نشان میدهند که توجه به آموزش و بهسازی نیروی انسانی افزایش بهره وری را به دنبال دارد. برای مثال، در سال 2004 پس از سنجش اثر بخشی دوره های آموزشی در شرکت موتورلا مشخص شد که هر یک دلار سرمایه گذاری در آموزش کارکنان، 33 دلار بازده به همراه داشته است . بررسی دیگر درسال 2006 گویای آن است که بسیاری از سازمانهای امریکایی. افزایش مناسب بودجه های آموزشی خود را با میانگین 7 درصد رشد نسبت به سال گذشته گزارش کرده و بیان کردهاند که حدود 1273 دلارصرف آموزش هر کارآموز در سال میکنند .آنها مبلغی بالغ بر 55.8 بیلیارد دلار در این سال صرف آموزش و بهسازی نیروهای انسانی خود کرده اند (عیدی، 2006).
آموزش و بهسازی منابع انسانی، نوعی سرمایه گذاری مفید و یک عامل کلیدی در توسعه محسوب میشود که اگر به درستی و شایستگی برنامه ریزی و اجرا شود، میتواند بازده اقتصادی قابل ملاحظه ای داشته باشد. نتایج پژوهشها نشان میدهند که توجه به آموزش و بهسازی نیروی انسانی افزایش بهره وری را به دنبال دارد. برای مثال، در سال 2004 پس از سنجش اثر بخشی دوره های آموزشی در شرکت موتورلا مشخص شد که هر یک دلار سرمایه گذاری در آموزش کارکنان، 33 دلار بازده به همراه داشته است . بررسی دیگر درسال 2006 گویای آن است که بسیاری از سازمانهای امریکایی. افزایش مناسب بودجه های آموزشی خود را با میانگین 7 درصد رشد نسبت به سال گذشته گزارش کرده و بیان کردهاند که حدود 1273 دلارصرف آموزش هر کارآموز در سال میکنند .آنها مبلغی بالغ بر 55.8 بیلیارد دلار در این سال صرف آموزش و بهسازی نیروهای انسانی خود کرده اند (عیدی، 2006).
عامل انسانی در سازمانها دارای اهمیت و نقشی غیر قابل انکار میباشد. در شرایط موجود که سازمان ها برای حیات خود نیاز مند رقابت شدید در جنبه های مختلف هستند، پویایی و تحرک سازمان که لازمه و یکی از ضرورتهای موفقیت در این شرایط است، در گرو داشتن نیروی انسانی کارآمد،مستعد،متخصص و آموزش دیده است. از سوی دیگر وجود تغییر و تحولات سریع در جهان پیرامون باعث تغییر در تقاضاهای مصرف کنندگان و ارباب رجوع سازمان ها گردیده است، که پاسخگویی به این خواستهها مستلزم تجهیز نیروی انسانی سازمان، به آموزش های روزآمد میباشد.به همین دلیل است که ...